教員詳細 常勤講師 シャクター ジョナサン Jonathan Shachter 所属 九州産業大学 教育研究施設 語学教育研究センター 学位 修士(教育学)(英語教授法) ホームページ http://jonathan-shachter.jigsy.com/ シーズ集 (2024-2027) - JSPS Kakenhi Grant-in-Aid for Scientific Research (C). Investigating how expatriate English language teachers can overcome the obstacle of student silence in Japanese university classrooms. 2023 - 生徒の沈黙が英語教師に与える影響 ウェルビーイング 2022 - あまり研究されていない外国語の不安な話し方の有効性を評価する介入 2021 - iPadを介して言語学習不安の自己申告評価を収集し、それらの測定値を客観的な心拍数測定値と相関させる(Fitbit™およびFitbitデータ収集システムを介して) 2020 - Fitbitを使用した、心拍数と自己申告による言語学習における不安感の測定値との相関の調査研究 専攻分野・研究テーマ 専門分野 外国語教育 研究テーマ affect, performance, learner psychology 授業科目 Listening & Speaking I-IV , Reading & Writing I-IV 学生のみなさんへのメッセージ When you try your best, good things happen! 学歴 2002/05/22 Virginia Tech 卒業 2017/08/22 American College of Education 修了 2021/08/22 Macquarie University 修了 研究業績 論文 You are not alone: Shining light on FLA perspectives through classroom data collection 2024/01/29 Tracking foreign language teacher emotional reactions to student silence: An autoethnographic case study in Japan 2023/06/01 Debating researcher labels in the field of language learning psychology: Do we really have an identity crisis? 2023/03/21 World Englishes, EMI, and State-of-The-Art International English 2022/12/15 Affective states and heart rate response: Measuring foreign language speaking performance reactions in a Japanese university classroom 2022/08/06 全件表示(14件) 学会発表 2024/05/16 Tracking foreign language teacher emotional reactions to student silence: An autoethnographic case study in Japan (口頭発表,一般) 2024/04/19 Teaching reading skills in 'Surround Sound' (口頭発表,一般) 2023/11/26 Investigating the emotional effects of silent behavior (口頭発表,一般) 2023/10/16 Learning through listening: The path to becoming a better teacher, researcher, and academic writer (口頭発表,特別・招待講演等) 2023/06/03 How experts view English Medium Interaction’s development: A podcast-related research narrative (口頭発表,一般) 全件表示(36件)